Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Nevynášej soudy, abys nebyl souzen

Drahý čtenář pro oko nevidí. Proč si hned myslí, že pokud člověk kritizuje církevní nařízení, musí být ateistou, nebo anti-teistou? Proč čtenář vytváří soudy o člověku na základě jeho názoru? Proč má čtenář pocit, že pokud souhlasím, jsem přítel a pokud kritizuji, jsem nepřítel? Proč čtenář neargumentuje věcně, ale dělá emotivní útoky? Proč čtenář nechápe otevřenou občanskou společnost, která je založena na pluralitě názorů, na možnosti se otevřeně vyjádřit, na široké diskusi a ne na sprostotě, která se objevuje v reakcích na články, ať již mé či cizí. Pokud ovšem nejsme schopni jedna spolu slušně, naslouchat si a věcně debatovat, nemáme právo si stěžovat na stav společnosti, její sprostotu a hyenismus, protože to jsme my, v každodenním životě, v každém slově, které zbytečně zraňuje, v každém ošklivém pohledu, v každé nenávistné myšlence.

Rád by laskavý čtenář o autorce něco věděl? Má už své soudy, vadí můj věk, vadí můj obličej, vadí mé názory? Myslím si, že nic z těchto kritérií nevypovídá nic o člověku. Nechtěla jsem nic takového uvádět, protože reálie o mně mění pohled na mě. Na druhou stranu je nutné ukázat laskavému čtenáři, jak moc se mýlí a jak je nebezpečné rychle soudit. Na základě vzhledu si jeden pán nedávno postavil celou říši, mějme to na paměti. Znám bigotní katolíky, kterým jsem se svým názorem trnem v oku a víte jak je znám? Chodím do kostela.

Jsem evangelička, můj muž je katolík. Měli jsme ekumenickou svatbu, žijeme ekumenické manželství každý den. Každou naděli jsem ve svém kostele, učím děti náboženství a mám mnoho jiných církevních povinností. Velmi často jsem i na mši. Chovám hlubokou úctu ke katolictví, kterou jsem si vypěstovala jedině návštěvou mše svaté, jedině četbou katolických myslitelů, zejména obdivuji Vatikánského kazatele Cantalamessu. Úctu ke katolictví jen posiluje osobní přátelství s mnoha kněžími i katolíky. Díky tomu, že katolické prostředí důvěrně znám a respektuji jej, vím také, jak bigotní někteří katolíci jsou. Podotýkám, že tento stav nacházím i u evangelíků. Jsou to všichni věřící, kteří staví zákon nad přikázání lásky a je to i to, co Ježíš kritizoval u soudobých Židů.

Budu vždy trvat na tom, že mám právo na svůj názor, že můj názor je tvrdě odpracovaný a mohu ho říkat kdekoliv. Mohu se také vyjadřovat o Ježíši, protože ho znám, protože je nejlepším přítelem. Protože ve chvíli, kdy jsem nevyléčitelně onemocněla, stál vedle lůžka a držel mě za ruku a stejně i dnes, kdykoli se nemoc ozývá, kdykoli už podpora lidí není možná, je se mnou, je to milující Ježíš, který rozráží temnotu a poskytuje něžnou náruč, ve které smím spočinout a nemusím se bát. Znám ho, protože jsem s ním každý den. Miluji ho a ctím a díky tomu mám právo o něm hovořit. Jestli si někdo myslím, že mu nerozumím, ať si to myslí, je to jeho názor a pokud já znám Ježíše jinak než on, je to možné. Protože Ježíš nelze zavřít do krabičky, nelze definovat, zaškatulkovat, popsat nebo být prozkoumán. Každý ho známe jinak, protože víra je především živá a osobní.

Brali jsme se s manželem, když mi bylo 22. Měli jsme nádhernou velikou svatbu. Brali jsme se pár měsíců poté, co jsem onemocněla. Věděli jsme, že to může být těžké, že se pravděpodobně nedožiji vysokého věku, že může být problém mít rodinu, že nemoc může mít velmi zlý průběh, ale stejně jsme se vzali. Velmi miluji svého manžela. Žijeme tradičním křesťanským životem, já jsem dnes v tzv. plném invalidním důchodu, koupili jsme dům a plánujeme rodinu, a pokud Bůh dá, chceme 4 děti, tak, jak je to obvyklé u našich křesťanských přátel. Tok co, čtenáři, vešla jsem se do škatulky, kterou sis pro mě již připravil?

Drahý čtenáři, nevynášej unáhlené soudy, abys nebyl souzen. Nehodnoť emotivně a na základě nenávisti. Já se mohu mýlit stejně jako Ty. Nevím, proč by nějaká popularita článku měla cosi vypovídat o autorovi, nejvíc toho vypovídá o čtenáři. Kladu před vás svoje názory a postřehy a nad vašimi argumenty se hluboce zamyslím, na emotivní útoky nebudu reagovat, protože za reakci nestojí. Žiji se smrtí, s vědomím, že se okamžitě mohu jít zpovídat ze svého života, to je moje korekce v názorech, laskavý čtenáři, zkus to někdy také. Nebo se nebojíš, že jednou budeš souzen? Pokud budeme stále vytvářet tuto nenávistnou společnost, budou v ní žít a umírat nejen naše ideje, ale i naše děti.

Autor: Barbora Žilková | pátek 15.2.2013 12:20 | karma článku: 16,03 | přečteno: 713x
  • Další články autora

Barbora Žilková

Jak vypadá fanatik – rozhovor se šílencem

V zásadě nečtu reakce pod články na svém blogu, je to většinou jen pro vztek, čtu pouze takové reakce, které mi přijdou mejlem a na ty také odpovídám. Řada rozhovorů však nikam nevede, a protože jsem teď vedla jeden naprosto absurdní a nechutný, zveřejňuji jej, je v neupravené podobě a vypovídá o svém. Vypovídá o vulgaritě a hlouposti komunistů. Nikdy jsem nechtěla zveřejňovat to, koho volím, v rozhovoru to zaznělo, takže ano, nechala jsem se okouzlit knížetem, stejně jako mnoho dalších lidí, ale článek, který způsobil tuto debatu, se nezní: VOLTE TOP 09, ale NEVOLTE KOMUNISTY! Je milé, že pán odhalil, že jsem volič TOP 09, pokud nechci, aby někdo volil nedemokratickou stranu, to o lecčems vypovídá. Takže jsem evidentně nemravná a jsem na to hrdá, uvidíte dále. Znovu zdůrazňuji: volte a volte demokratické strany, podle uvážení, o nic jiného mi nejde. A tady je slibovaná úroveň našeho komunisty, udělejte si obrázek sami, nic není upraveno, kopíruji jen to, co mám uloženo v mejlu (občas tam mám překlepy z rozčilení a i rétorice je moje emoce znát, je férové to neopravovat), zároveň jsem vycenzurovala jednu větu z mé reakce, která měla říkat, že nacismus jako režim, měl méně obětí než komunismus, napsala jsem to zavádějícím způsobem a na žádost to každému pošlu i v originálním znění – s mým komentářem, jen předcházím nedorozumění ze špatné interpretace mých slov. :

22.10.2013 v 20:10 | Karma: 17,05 | Přečteno: 1384x | Diskuse| Osobní

Barbora Žilková

Komunisté všech zemí, vycestujte do severní Koreje

Bylo za komunismu lépe? Uvědomují si milovníci starých pořádků, že komunismus nejsou osmdesátá léta, ale také léta padesátá? Zapomněli jsme na měnovou reformu, na politické procesy, na zabavování majetku, mizení lidí, strach a nedostatek? Voláme po levném rohlíku a vyměníme ho za cenu svobodného myšlení a jednání? Pamatujeme si jako národ fronty v obchodech, nedostatek toaletního papíru a udavačství? Komunismus neskončil, protože by si komunisté řekli tak pánové, stačilo, ale protože se zhroutil, ekonomicky, politicky. Přestal být schopen nadále fungovat. Majetky, které byly před válkou funkční a po válce připadly režimu, jsou dnes zchátralé, polorozpadlé. Stát nebyl schopen se postarat o to, co nakradl, zdevastoval velké hodnoty, zdevastoval odkaz našich předků. Chceme znovu volit ty, kteří měli šanci, za 40 let mohli cokoliv a dnes chtějí zase pokračovat? Selhali lidsky, politicky i ekonomicky, proč je chceme volit? Komu se stýská, jeďte prosím do severní Koreje, tam je ten režim skvěle zachován a určitě si užijete.

19.10.2013 v 12:45 | Karma: 36,32 | Přečteno: 2433x | Diskuse| Politika

Barbora Žilková

Cesta do pekla je široká, rovná a mírně z kopce

Vyžaduje to velkou sílu a odvahu, zůstat pokorný, nepovyšovat se nad druhé a žít spravedlivý život ve světě, který zdánlivě upřednostňuje dravost a asertivitu. Jistě, každý chce být úspěšný, ale dobrý život se neměří výší sumy na kontě, ani nemovitostmi a ani počtem dětí. Měří se tím, kolik lidí člověk zranil, kolika lidem nepomohl, v kolika případech upřednostnil své sobectví před láskou k druhému člověku. Věřím, že jednou se nás na to budou ptát. Nechci chodit po rovných cestách života, když vím, kam vedou. Nechci být sobecká a dravá, ačkoli vidím, že to ostatním přináší okamžitý úspěch. Daleko podstatnější než výsledek – to jestli něco mám nebo ne, jsou cesty k němu. Je báječné mít svůj dům, své auto, oblečení či jídlo, moci jet na dovolenou, nebo si pořídit mazlíčka, ale má to cenu jen pokud je to dosaženo poctivou prací, bez korupce, beze lsti, zpronevěry nebo ubližování. Je mi jedno, kolik si nakradli druzí, mrzí mě to, ale není to motivací pro mě, abych řešila svůj nedostatek takto.

3.9.2013 v 10:00 | Karma: 15,12 | Přečteno: 978x | Diskuse| Osobní

Barbora Žilková

Křesťanství nejvíš škodí fanatičtí křesťané

Taky se bojíte mluvit s nějakým věřícím ze strachu, že se ho nezbavíte, že do vás bude lít propagandu z toho jejich školícího střediska? Že někomu dáte telefon nebo email a už se ho nezbavíte? Jsou to fanatici, kteří si myslí, že jsou jediní, kdo znají Boha a neposlouchají jiné názory, musíte jedině přijmout ten jejich. Taky se jedné takové fanatičky nemohu zbavit a naprosto chápu všechny ateisty, kteří by si o křesťana neopřeli ani kolo. My všichni ale nejsme takoví. Prosím neházejte nás do jednoho pytle.

26.2.2013 v 21:15 | Karma: 16,96 | Přečteno: 1094x | Diskuse| Společnost

Barbora Žilková

Zpověď

Zpověď je do jisté míry tajemná věc, kdo by nechtěl vědět, co se v těch zpovědních budkách děje, jaké skandály se tam vypráví a z čeho se ti zbožní lidé pořád zpovídají, jak špatní musejí být, když se tak často musí zpovídat. Oproti vžité představě, se zpovídají nejen katolíci. Pokud se bavíme o zpovědi, která probíhá mezi farářem a věřícím, probíhá to v církvi evangelické i katolické podobně. Desatero je nám osnovou.

26.2.2013 v 13:30 | Karma: 7,86 | Přečteno: 489x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Putinova časovaná bomba. Kadyrov umírá, rozjíždí se krvavý boj o trůny

17. května 2024  14:16

Premium Ramzan Kadyrov ještě dýchá, v Čečensku se však už začíná hledat jeho nástupce. Naznačují to i...

Řekni, kde ti muži z Gazy jsou. Otazníky ohledně obětí: násobně více dětí a žen

19. května 2024

Premium V Gaze je problém, na který upozorňovala už Marlene Dietrichová. Teď si s ní notují demografové a...

Češi umějí vyrobit řadu vojenských dronů. Ale armáda o ně nestojí

19. května 2024

Premium Letecká výroba byla v České republice vždy na špičkové úrovni. Menší dopravní letouny, ultralighty,...

Gruzínská prezidentka vetovala „ruský“ zákon. Jde do boje s vládou

18. května 2024  16:55,  aktualizováno  22:06

Gruzínská prezidentka Salome Zurabišviliová podle tiskových agentur vetovala kontroverzní zákon o...

Izraelský válečný kabinet se bortí. Ganc označil Netanjahuovy plány za fanatické

18. května 2024  20:36,  aktualizováno  21:41

Člen izraelského válečného kabinetu Benny Ganc v sobotu řekl, že jeho strana přestane podporovat...

Vyhrajte balíček z řady sebamed Anti-Redness
Vyhrajte balíček z řady sebamed Anti-Redness

Minulý týden jste soutěžili se sebamedem o kosmetiku pro nejmenší. Tento týden si pojďte zahrát o péči pro vás, a to konkrétně o řadu Anti-Redness,...

  • Počet článků 10
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1115x
Jsem naivní idealista, který stále věří, že pravda a láska musí zvítězit a kterého okolnosti ještě nezlomily.

Seznam rubrik

Oblíbené blogy